lördag 8 april 2023

Långfredagen

Igår hade vi gäster, Oliver sonen, med sin flickvän och hennes föräldrar. Det blev så kul och gott även fast proppen gick så kyckling stod lite länge i ugnen. Min Tarte tartain blev inte karimaliserad men god 😋 ändå. Och jag min knäppgök - tar i stekpannans handtag efter den varit inne i ugnen. Så jag hade på Aloevera och handen i en vattenbytta hela kvällen 😂. Resultat blåsor i hela handflatan.


Maken lite trött efter gästernas hemfärd

Svamprisotto med parmesan och tryffel, kyckling och vegofilé i min supergoda buljong, örtcrème fresh, sockerärtor och morot, lök och paprika i ugn. 


Daisy och Elsa pussas 

Sliten, brännskadad men ändå glad. Dagen till ära tog jag en gul blus, som jag haft en gång innan ( på Skansen dansen) min svarta skinnkjol med Roderbjer skärp. Rolf Friberg på Forex hade varit helnöjd över denna klädsel 

Bordet med vår snacks innan Bubbel med  lantchips, rödkaviar/tångkaviar, rödlök, cremefresh och dill.


Oliver, min yngsta son med Daisy- ragdoll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar