fredag 10 september 2010

Nytt golv i vardagsrummet - klickgolv enkelt och hållbart


Så var det dags igen...
att renovera lite till inne. G är ju så bra på att lägga golv så efter ha flyttat alla möblerna så fixade han detta i princip på en dag, lite fix var det bara dagen efter att lägga sista biten och jag hade en uppgift att såga till tröskeln. det gick sådär. Jag sågade ca 1,5 mm för brett, så jag försökte sampappra ner biten men till slut fick jag gå loss att såga igen – till min förvåning så kunde jag bara såga av den lilla lilla biten.

Nästa helg hoppas jag att vi kan få in
vår kamin. Det som är kvar sen är väggen, dörren ska sättas igen och upp ska vitmålad råspont. Fönstren ska målas. Golvet vi har köpt är samma som i sovrummet. Ett klickgolv vitt ek, från K-rauta. Superfint och super enkelt att lägga enligt min man.


Material som behövs är: 
Klickgolv
Skumplast som man lägger under golvet
Tejp - bra att tejpa plasten med
Måttstock
Vinkelhake
Penna
Sticksåg
Nåt att såga på - pallen fick duga.
Vattenpass - vårt hus är lite vint


Se hur lätt det är >>

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar