söndag 16 april 2023

En helg på landet

Efter mammografin i lördags så ville jag till landet med alla Dahlior. Sagt och gjort, in med alla blommor och vissna vårlökar. Vi slängde oss ut på altanen med kaffe och satte näsorna mot solen - så ljuvligt! Så har det börjat växa i badstugan. Så jag har burit in och ut på växter eftersom det skulle bli minusgrader. Vi har också krattat, en snubbe har röjt vid badet och våra marker. Så jag och Lennart grannen har samlat ihop en valborgs hög. 

Har lagt lite jord och strött frön ( sommarblomster) och krasse. Hoppas det blir fint.

Det har kommit upp en massa lökar, så kul!

Dahlior som växer i sina säckar från Humlebonden

Den här högen samlade jag ihop innan Lennart kom till undsättning.


Panséerna på trappan växer. Jag har sprayat med Trico Garden mot rådjur.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar